2014. augusztus 4., hétfő

Egyszerű ötletek a fogyáshoz, testformáláshoz

Mai modern világunkban egyre többen szánják rá magukat az egészséges életmódra. Ahány ember, annyi módszer és annyiféle eredmény, de talán már mindannyiunk eljutott arra a pontra, amikor nem tudta, min kéne változtatnia ahhoz, hogy testformálása hatékonyabbá váljon. A továbbiakban kisebb trükköket és tippeket adok az edzések és diéta felfrissítéséhez!


1. Végezz intervall cardiot!
Kutatások is bizonyították már, hogy a kisebb időtartamú, de annál intenzívebb cardio sokkal hatékonyabb a zsírégetés és állóképesség szempontjából. 50-60 perc gyors gyaloglással ugyanannyi kalóriát égethetsz, mint 15-20 intervall gyakorlattal. Próbáld ki, hogy percenként változtatod az intenzitást; kocogj 1 percig, majd sprintelj 30mp-ig. Ezt ismételd meg annyiszor, ahányszor csak tudod, idővel pedig ahogyan a tested is hozzáerősödik a gyakorlathoz, ezek az intervallumok és számuk is növekedni fognak. Futás helyett választhatod az intervall taposást, lépcsőzést, elliptikus trénert is. 

2. Égesd a zsírt!
Fogyásod látványosabbá teheted, ha edzés előtt megiszol egy adag L-carnitine-t, ugyanis hatóanyagainak köszönhetően mozgás közben a zsír üzemanyagként szállítódik az izomsejtekhez, ezáltal "égeted el". Ha csak pár kilótól szeretnél megszabadulni, érdemes kipróbálnod valamelyik termogenikus terméket, amely energizáló hatása mellett pár tized fokkal képes megemelni a testhődet, ezáltal támogatja a zsírégetést!


3. Használj kisebb tányérokat!
Igen, elég nagy önbecsapás, de tény, hogy ugyanakkora adag étel egy kisebb tányéron mégiscsak többnek tűnik! Ha a te gyomrod is fekete lyukként funkcionált eddig, figyelj oda, hogy evésnél csakis a falatokra koncentrálj, így a telítettségérzet is előbb jelentkezhet. Tv-nézés vagy újságolvasás közben fel sem tűnik, és a fél adag már le is csúszott! Ami a lényeg tehát; kis tányér, lassú étkezés, csakis az ízekre és illatokra koncentrálva! 

4. Szaunázz!
Ha edzés után lehetőséged van szaunázni, mindenképp ülj be izzadni egy kicsit! A magas hőmérséklet hatására ereid kitágulnak, ezáltal fokozódik tested vérellátása, amely segít a méreganyagok kiválasztódásában, valamint gyorsítja az anyagcsere folyamataidat. Ezen élettani hatásai mellett azonban segít ellazulni is, csökkenti a felgyülemlett stresszt.

5. Dobd ki a szemetet!
Semmiképp nem fogsz kísértésbe esni, ha a cukros, mázgás, zsíros, agyonfűszerezett nasik a kukában találnak új helyet! Én már csak tudom milyen nehéz lemondani egy mogyorós csokiról vagy egy zacskó chipsről, de sajnos azzal is tisztában vagyok, hogy ezek a snackek a narancsbőr és a zsírpárnák legjobb barátai és legfőbb okozói. Manapság annyi egészséges alapanyagból készíthetsz nassolnivalót, hogy könnyedén kibírod a bűnös falatok nélkül is!

6. Tarts minimális pihenőt!
Edzéstervedben szereplő gyakorlatok különbözőképpen állíthatók össze, de biztos, hogy bizonyos gyakorlatszám és sorozat után pihenőt tartasz. Munkádat hatékonyabbá teheted, ha a gyakorlatokat párban, óriáskörben vagy köredzés szerűen végzed. Ilyenkor csak a körök után tarts pihenőt, de akkor is maximum 1 percet. E módszer szerint a pulzusod viszonylag magas marad, így válik intenzívebbé az edzés. A kevesebb pihenőidőt azonban a már edzettebbeknek ajánlom, hiszen egy alap állóképességi szintet követel. 

7. Pörgesd fel az edzést!
Veled is előfordulhat, hogy semmi kedved edzeni, abszolút fáradtnak érzed magad ahhoz, hogy egy súlyt is megemelj. Ilyenkor jöhet jól egy adag Nitrox Therapy, amely összetevőinek köszönhetően értágulatot okoz, ezzel fokozza az oxigén és a különböző anabolikus hormonok szállítódását a szervezeten belül. Nagyobb edzésteljesítményt garantál, és gyorsabb regenerációt biztosít.

8. Nyújts le izmaidat!
Igyekezz minden edzés után 15-20 percet nyújtásra fordítani! Segít megelőzni a savasodást, támogatja az izmok mielőbbi regenerálódását, valamint a sérüléseket is elkerülheted. Minél jobban fáj, annál jobb; ne ijedj meg tehát ha pokoli kínok közt tudsz csak ráhajolni a lábadra!

9. Kerüld a kézzel ehető élelmiszereket!
Bizonyított tény, hogy hajlamosak vagyunk többet magunkhoz venni abból, amit kézzel is meg tudunk enni. Gondolj csak a chipsre, popcornra, csokira. Igyekezz olyan ételekből többet enni, amelyhez valamilyen evőeszköz szükséges, vagy válts zöldségekre a különböző ropogtatnivalók helyett! 

10. Olvasd el a címkét!
Sokszor vagyunk figyelmetlenek. Meglátjuk a boltok polcain lévő termékek csomagolásán azt a bizonyos "light" szót, és rögtön söpörjük is bele a kosárba. Ez a jelző azonban általában becsapós; ha csökkentett cukortartalomról beszélünk, azt az energiatartalmat valószínűleg zsírral,  vagy más szénhidrátforrással pótolják, és fordítva. Fontos tehát, hogy körültekintően vásárolj be a diétádhoz!

10+1. Pihenj és csalj! 
Nem szabad túlhajtani magad; heti 1-2 alkalommal megengedheted magadnak, hogy más programot szervezz az edzés helyett, vagy csak ejtőzz egyet otthon! Ha egész héten becsületesen tartod a diétát, hétvégén megejthetsz egy csalóétkezést, amikor egy normál adag bármilyen ételt ehetsz! Nem kell félni ettől a kilengéstől, a testednek ugyanis szüksége van a pihenésre, nem hajthatod szét. Ami pedig azt a csalókaját illeti, az ilyen heti egyszeri "félreevés" beindítja az anyagcseréd, így még a javadra is válik! ;)

További kitartást, izzadságban bővelkedő edzéseket, és finomabbnál finomabb diétás ételeket kívánok neked! Szép hetet! :)


















Kővágó Henrietta

Instagram


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése