2014. december 27., szombat

A karácsonyi zabálás után


Ha közeledik a karácsony, nemcsak a vásárlási láz tombol bennünk, de mindenki igyekszik a legjobb ételeket és édességeket elkészíteni. Gondolom nálatok is a legtöbbek által fogyasztott édesség a bejgli és a mézeskalács volt, de biztos vagyok benne, hogy egyéb ételekből és süteményekből való belakmározás is teljesen természetes volt, mondván "Karácsony van!". Nos, általában ez a "Most eszem,mert ünnep van..." nem csak a karácsonyi időszakra vonatkozik, hiszen sajnos máskor is képesek vagyunk degeszre tömni magunkat azzal a kifogással élve, hogy "most lehet". Persze ezután jön a felpuffadás, hasfeszülés, hányinger, rosszullét, és ilyenkor fogadja meg a legtöbb ember, hogy az újévtől nem eszik ennyit, sőt még mozogni, sportolni is többet fog. Az esetek 99%-ában ez a fogadalom be nem teljesített vágyálom marad. Mit tehetsz, ha nem tudtál megálljt parancsolni magadnak? Mire kell odafigyelned, hogy emésztőrendszered magához térjen? Tartsd be a következő pár tanácsot, és garantáltan jobban fogod érezni magad!


1. Ne éheztesd magad!
Semmiképp se gondold, hogy azzal teszel jót, ha napokig nem eszel semmit, vagy csak alig pár falatot. A napi ötszöri étkezésre már többször felhívtam a figyelmet. Fontos lenne, hogy az ünnepek után visszaállj a rendszeres, de kis adagok fogyasztására. Ételeid tartalmazzanak fehérjét, de az ünnepre való tekintettel még-inkább figyelj oda a tányérodra kerülő szénhidrát és zsír mennyiségére!

2. Fogyassz rostot!
A gyümölcsökben és zöldségekben megtalálható rostok felgyorsíthatják az emésztésed és anyagcseréd, így a puffadtságérzet is hamarabb csökkenhet. Ezen jótékony hatása mellett a rostfogyasztás fontos szerepet tölt be a bélflóra regenerálódásában is!

3. Méregteleníts!
Alapesetben nem tartom jó ötletnek a szigorú léböjtkúrát, de az ünnepek után 1-1 étkezést ki lehet váltani egy zöldségturmixszal. Érdemes naponta legalább 2 liter folyadékot fogyasztani, reggelente egy csésze zöld teát, esténként pedig lefekvés előtt meginni egy csésze salaktalanító teát.

4. Tüntesd el az ételt!
A legjobb módszer erre az elajándékozás! Habár mindenkinél halomban állnak a finomságok, valahogy mégis érdemes megszabadulnod tőle, így a csipegetés és nassolás utáni vágy csökkenhet, illetve egész egyszerűen nem tudsz mit befalni! Ha senkinek sem tudod továbbpasszolni, gondolj a házi kedvenceidre, és lepd meg őket! Arra azonban figyeld oda, hogy csak húst adj nekik!

5. Sétálj!
Teli pocakkal nagyon kényelmetlen az intenzív mozgás, és valójában a test sem tud maximálisan az edzésre koncentrálni. Amit tehetsz, az az, hogy egy jó nagy sétát teszel a friss levegőn! Nemcsak a közérzeted lesz jobb, de az emésztésed is beindul.


 6. Fogyassz CLA-t!
 A konjugált linolénsav (CLA) csökkenti a zsírfelvételt, és segít az izomtömeg-testzsír ideálisabb arányának átalakításában, valamint mérsékli a vércukorszintet. Ez az ünnepi lakomák után igencsak jól jöhet!

7. Fogyassz Omega3 zsírsavakat és Lecitint!
A lenmagban és lazacban nagy mennyiségben megtalálható omega3 csökkenti a rossz, de növeli a jó koleszterin mennyiségét a vérben, ezáltal segít elkerülni a szív-, és érrendszeri betegségeket. Emellett a lecitin is hasonló pozitív hatást gyakorol a kardiovaszkuláris rendszerre.

8. Legközelebb légy okosabb!
Lefogadom, minden évben megbánod, hogy idén is mennyi mindent magadba tömtél! Jövőre próbálj meg uralkodni magadon, vagy az ünnepi menüt készítsd egészségesebb, kalóriaszegényebb alapanyagokból!



http://protein-vitamin.hu/







Ami azonban a legfontosabb, hogy ne ess kétségbe és depresszióba, ha tükörbe nézel! Szedd össze magad, figyelj oda mostantól az étkezéseidre, és naponta mozogj legalább 20 percet! Ha bármi kérdésed van, fordulj hozzám bizalommal! Szép hetet és boldog új évet! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése