2015. január 24., szombat

Diétás rántott hús: csirkemell zabpehelybundában

Régóta diétázol, de már unod a megszokott ételeidet? Esetleg most kezdenél el odafigyelni az étkezésedre, vagy csak kipróbálnál egy új receptet? A vasárnapi ebéd főszereplőjét elkészítheted egészségesebb verzióban is! Mit kell tenned ahhoz, hogy a rántott husi kevesebb, a szervezetednek haszontalan összetevőt és kalóriát tartalmazzon? Olvass tovább, és próbáld ki a zabpehelybundás csirkemellet!
 
Valójában ugyanúgy kell eljárni, mintha csak a megszokott panírba fogatnád a hússzeleteket. A különbség csak annyi, hogy a fehér liszt helyett zablisztet használj. Hogy miért? A válasz a vércukorszint stabilizálásában rejlik. Míg a nem teljes kiőrléssel készült fehér liszt bevitele hirtelen emeli a vércukorszintet, addig a zabliszt lassabban szívódik fel, azáltal stabilizálja azt. Az egyszerű szénhidrátok (pl. fehér liszt, cukrok) túlzott fogyasztása hosszútávon szív-, és érrendszeri betegségek kialakulásához vezetnek, de a teljes kiőrlésű lisztek, esetünkben pedig a zabliszt nem okoz ilyen panaszt, sőt, még az emésztést is segítik!

A zabliszt után követezik a tojás. Amire viszont érdemes odafigyelni, hogy csupán fele sárgáját használd fel! Habár a mai napig nem teljesen tisztázott, hogy most egészséges-e a tojássárgája, vagy sem, de számos orvos és kutató szerint fogyasztása káros az érrendszerre. Biztos, ami biztos, csökkentsük!

Végül pedig a szervezetünknek leginkább szükségtelen összetevőt, a prézlit cseréld zabpehelyre. Lehet nagy szemű is, de a kisebb jobban rá tud tapadni a husikra! Ezek után nincs más dolgod, csak olívaolajon, vagy kókuszzsíron kisütni, bár extra tipp, ha olajozott sütőpapíron a sütőbe teszed. Nemcsak az olajfröcsögést kerülheted el, hanem a hússütéssel járó olajszagot! 190-200 fokon süsd 12 percig, majd fordítsd meg a szeleteket. Amint kész, már tálalhatod is egy kevés párolt zöldséggel és/vagy rizzsel!







Jó étvágyat! :) 
Kővágó Henrietta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése