2015. június 2., kedd

Szuperélelmiszerek 2. rész: avagy mit egyél, hogy még egészségesebb legyél

Léteznek olyan "superfood" minősítéssel rendelkező élelmiszerek, amelyek nemcsak finomak, de számos kedvező hatást gyakorolnak szervezetünkre. Ha nem csak azért fontos számodra az egészséges táplálkozás, hogy csinos és feszes legyél, tarts velem és szemezgess a következő fitt és jótékony összetevőkből!

Kék áfonya
Észak-Amerikában őshonos növény, az indiánok kedvelt csodaszere. Az isteni finom bogyók csökkentik a mellrák kialakulásának veszélyét, de segítenek megelőzni az Alzheimer-kórt is. Magas antioxidánstartalmuknak köszönhetően segítik megóvni egészségünket a szervezetben fellépő, a DNS-re és szöveteinkre káros szabad gyökök ellen. Ezen kívül enyhíti a bélrendszer egyéb panaszait is (pl. hasmenés vagy székrekedés tüneteit).

Avokádó
A vitaminokban bőséges trópusi termés kalciumban, magnéziumban, foszforban, és vasban is gazdag. Rendszeres fogyasztása csökkenti a rossz (LDL), de növeli a jó  (HDL) koleszterinszintet, amely segít megelőzni a szív-, és érrendszeri betegségek kialakulását. Isteni finom mártogatós készülhet belőle, de nagyszerű kiegészítője a salátáknak is. Extraként; külsőleg, krémként használva hidratálja és táplálja a bőrt!

Lazac
Habár nem a legolcsóbb halhúsok közé tartozik, mégis érdemes 1-2 hetente beruházni rá. A rendszeres lazacfogyasztás ugyanis csökkenti a koszorúér-betegségek keletkezésének fenyegetettségét. Mérsékli a vérnyomást, stabilizálja a szívverést, ezáltal akadályozza a szívritmuszavar kialakulását. A lazacban található omega3 zsírsav (az érrendszer védelmén kívül) fokozza a kognitív tevékenységeket, és hozzájárul a normál agyműködéshez. Magas minőségi fehérjetartalmának köszönhetően az egészséges étrendek egyik kulcseleme, elősegíti az izomtömeg növekedését és fenntartását. 

Eper
Közkedvelt gyümölcs, ám nem sokan tudják milyen kedvező élettani hatással bír. Segít a szív és érrendszeri megbetegedések, valamint egyes ráktípusok (pl. mell, méhnyak) prevenciójában. Emellett képes szabályozni a vércukorszintet, és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulási kockázatát, ehhez azonban rendszeresen kell fogyasztani. Az eperben található polifenolok lassítják az alfa-amiláz enzim aktivitását. Ez az enzim felelős a keményítő cukorrá alakításáért, ezért mivel az eper csökkenti a működését, így kevesebb cukor kerül a véráramba. Grátiszként; az eperben található almasav halványítja a fogakon található elszíneződéseket, egyfajta fogfehérítőként is funkcionál!

Paraj (spenót)
Popeye kedvence (azon kívül, hogy isteni finom főzelék készíthető belőle) számos kedvező hatást gyakorol szervezetükre. Magas vitamin, ásványi só és nyomelem tartalma van, melynek köszönhetően nemcsak egészségesebbek és erősebbek leszünk, akárcsak Popeye, de az emésztésünket is optimálisan befolyásolja. A spenót levelében 13 különböző flavonoid található, melyek rákellenes "szerként" ismertek és elismertek.

Dió
A leggyakrabban agyhoz hasonlított olajos mag nemcsak süteményekbe sütve finom, de egészségünkre is nagyszerű hatással van. Telítetlen zsírokban bővelkedik, illetve kiváló omega3 forrás. Nem csak hogy agytekervényeinkre emlékeztető formája van, de okosít is, hiszen egészséges olajtartalmának köszönhetően serkenti az idegsejtek működését. Gazdag E-vitaminban, amely feltuningolja az immunrendszert, illetve a haj, bőr és köröm erősségéért is felel. Bónuszként; képes eltüntetni a konyhapulton keletkező karcolásokat! Ehhez nem kell mást tenned, csak egy diódarabbal bedörzsölni az egyenetlen felületet, töröld át egy szivaccsal, és máris volt-nincs karc! :)

Minőségi szénhidrát, a sportolók kedvence. B-, és E-vitaminban, valamint rostban és fehérjében gazdag, ezen kívül pedig segíti az emésztést, és rákmegelőző hatással is rendelkezik. Kedvelt reggeli-alapanyag, hiszen sokáig okoz telítettségérzetet, mert lassan emeli a vércukorszintet. Ezenfelül javíthatja a csontozat és az érhálózat állapotát. Isteni zabkása készíthető belőle, annyiféleképp elkészítheted el hogy sosem fogod tudni megunni! ;)


Hihetetlen, hogy mennyire finom de egyben egészséges élelmiszereink vannak! Próbáld ki őket, csempészd bele a mindennapjaidba, és garantáltan fittebbnek fogod érezni magad. Anyagcserédet is javíthatják, amely a hatékony testformálás egyik alappillére. Igyekszem bővíteni még a listát, épp ezért érdemes vissza-visszatérned a blogomra! :) 
Kővágó Henrietta, protein-vitamin team



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése